Mer tävlingsträning




Så var det dag för mer träning, här är Pia med sin schappendoe Tommy när de tränar liggande under gång




Helen med sin b.c Spice tränar på att stå still på kommando




Hannele med sin wheaten Wilmer tränar på ligg,




Marie med sin puli Smilla jobbar med linförigheten

Vi är ett härligt gäng även på onsdagarna och det går framåt så alldeles.
Igår diskuterade vi olika dressyrmetoder, vad tycker ni ? låt oss ha en diskussion runt hundsynen!
Hämnas vi när hunden inte gör som vi vill eller kan du/jag verkligen korrigera så hunden förstår?
Beröm eller muta, vad är vad och spelar det någon roll?
Nu sticker jag ut hakan, jag vet vad jag tycker och tänker men vad tänker du?

Nu ska jag städa och baka, vi har födelsedag här hemma. (det är inte jag som fyller) . Städa har jag slutat med eftersom vi flyttar den sista i månaden men nu måste jag ju!
En liten kaka smakar ju också gott.

Under förmiddagen hade vi möte i Fritt Följ och slog rekord, vi klarade av mötet under en timme!!!! Ester min hoffevalp och Alice lagottodamen var störningsträning idag till en hund som var orolig vid hundmöten. Mina tjejer skötte sig så fint och matte var så stolt. En stund senare kom en enligt Ester supersnugg, trevlig alldeles fantastiska brun flattehanne som man bara måste hälsa på. Men efter en liten stund så kom lillflickan och satte sig hos mig, skönt.
Yrvädret Emma, boxervalpen kom och efter en promenad tillsammans så måste faktiska kompisar få leka en liten stund. Som avslutning innan hemfärd så gick Tesan med sina lagottisar Primo och Acke en sväng med oss tre tjejer. Nu har jag två nöjda tikar här som mumsat lever och tränat enkla lydnadsövningar nu sover de så gott i våra sängar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0