Etologkurs och hittar inte kameran!

Jag var på en toppenhelg på Öland på etologkurs med Lars Fält. Som tur är det fyra helger kvar. Under helgen gick vi igenom ledarskap och dominans och kommunikation och signaltolkning. Gissa om det var nyttigt och informativt. Det var ett härligt gäng som går på kurs tillsammans. Jag hade kameran med till Öland men hittar inte den nu! Typiskt eller hur.
Min gamla ford ville inte starta i söndags och inga startkablar förstås. Som tur var hade Carola startkablar i bilen och kunde hjälpa oss igång. Sedan  rullade vi på hela vägen hem.
Jag blev stärkt i min tro att hunden är ett högt stående däggdjur som ska behandlas med respekt, som naturligtvis ska vara ömsesidig. Belönas för sitt arbete och ha ett regelverk precis som i fotboll men också mycket kul. Hundar tycker nämligen om att ha roligt. Är någon överraskad?
Mycket lek, olika roller för olika arbeten ibland får hunden inneha huvudrollen speciellt i nosarbeten.
Det känns bra att få gå kurs hos en så otroligt duktig person inte bara på hund utan även andra djur
Nu ska  jag fortsätta leta efter kameran..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0