Kantarellsök, kursavslutning och tappat nya kameran!

Vad trött jag blir på mig, min nya fina kamera är BORTA den hann bo hos mig i någon vecka innan den rymde hemifrån.
Så här kommer text istället för roliga bilder.
I helgen var jag tillsammans med flera andra från Östergötland bl.a två trevliga tjejer Alexandra och Jenny  och Kicki förstås på Etologiutbildningen med Lars Fält.
Vi gick igenom hundens sinnen, perception och  omvärldsuppfattning samt spår och sökövningar. Det var Jättespännande och roligt.
Så idag har jag sovit hela dagen förutom i kväll när vi hade avslutning i värmen. Valp fortsättning fick gå en bana och prova på aktivitetsleksaker, det var roligt att se hur de kan koncentrera sig och lösa problemen!
Imorgon avslutas rallylydnad och på torsdag den andra valpfortsättning.
Sedan kommer Maria Ahola och håller kurs den 11-12 juli, lydility och under veckan efter påbörjar vi kantarellsök. Så sommaren är fullproppad med kurser. Men sedan ska vi ha semester!
Träna på hårda spår, spårupptag, minisök och specialsök. Det är läxorna vi fick till nästa gång på kursen. Det ska jag roa mig med och så förstås en tur upp till Bollnäs för fortbildning.
Vi ses och hörs och du det finns platser kvar till kantarellsöket! som jag kommer hålla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0