Sommarens hundkurser

Nu börjar det ta riktig fart. I sommar kommer jag hålla kurser och dessutom kommer Maria Ahola och håller sommarkurs under en vecka.
Min spårkurs under kommande helg har fortfarande någon plats kvar , sedan börjar prova på helgen 3 - 5 juli bli full så om du vill prova på lite nya sätt att träna på så kom och var med, rallylydnad, freestyle, nosövningar och mycket mer ingår.

Maria Ahola håller kantarellsökskurs, Id- spår och lydility under veckan 11 - 16 juli det ska bli så kul att få se henne arbeta med hundarna. Maria har skrivit succeboken "Köttbullelydnad"
Skynda på ch anmäl dig! Vem vill inte ha en hund som hittar skogens guld, eller vill lägga jobba mer  i spårarbetet. Id spår innebär att hunden urskiljer just ett specifikt spår bland flera genom att först få lukta på ett föremål.

Igår kväll tränade Ester och jag för första gången ihop med två andra hoffar och en schäfer, det var jätteroligt och nyttigt för oss. Ester och jag koncentrerade oss på att vara tillsammans och leka , göra enstaka delmoment och så en platsliggning som gick riktigt bra, hon tjuvade lite när vi kom tillbaka och satte sig upp för fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0