Valpar i vidingsjö motionscenter.

Igår var gänget , Gudrun och husse Håkan, Tuva med matte Annika och husse Peter, Tage med matte Lisa, Maja med matte Pernilla, Mojo med matte Stina och husse Peter, Chicko med matte Michaela och husse (jag tror även han heter ) Peter . Vi kallade in hundvalparna/unghundarna , gick fint i koppel, gjorde hittaövningar och lite uppletande. De ar så duktiga allihopa. En del ville inte hämta saker men när det gällde hitta människor i skogen var de på topp allihop. Det är god störningsträning i Vidingsjö med många männsikor och andra hundar i omlopp. När en ny hund utanför gruppen närmar sig så händer det grejor, det är så roligt att se på hundarnas förmåga att bilda grupper och hur de hanterar nya medlemmar i och utanför gruppen.
Själv så var jag med mina småmonster i skogen och lade spår tillsammans med en god vän. Vi lade fyra spår så ni kan nog gissa att vi hade två hundar var.
Ester gick Sabines spår och Vilda gick mitt spår. Det gick skapligt för Ester men hon genar i vinklarna. Men hon löser uppgiften och markerar spårapporterna så bra, Inget tugg utan lugnt och fint. Hon vill ha godbiten jag serverar henne.
Alice gick ca 15 meter på spåret sedan hittade hon något helt annat och fick en skön skogspromenad istället. Hon ska precis till att börja löpa såhon lever i sin egen lilla värld just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0