Sommar och hundar samt en riktig badbrud




Alice och Ester på grönbete. Nu har vi äntligen flyttat allt från Björklunda. Det känns skönt att få lämna  till slut och kunna börja göra iordning vårt nya hus. Än så står kartonger överallt och det är en salig röra överallt. Kristoffer flyttade hem igen itorsdags så då körde vi på hans grejor. Men det är skönt att ha "lillgrabben" hemma och jag ser fram mot sommaren nu.



Tessan och jag tillsammans med krullisarna igår, Ester simmade på "riktigt" utan att agera fontän och hon tyckte om det. Jätteskoj tycker jag. Tessan och jag avvaktar vår baddebut tterligare några veckor.



Tessan i fototagen och Ester upptäckte att matte stod en bit bort och ropade.En helblöt hoffe på väg.



Kursen igår startade på ett annorlunda sätt, vi skulle vara i sta´n men ingen kom så då åkte jag upp till plan och se där var alla. Jag hade glömt påminna förra gången och se vad bra alla läser planeringen. Jag vet, jag gör så också men lite skoj var det iallafall! Här tränar Gunnel med sin Sally på inkallning.




Arras i full fart på väg mot matte Jessica. Genom att köra inkallning med "dutt i handen" så kommer  hunden hela vägen in till sin husse eller matte.




Hundmöten med löst hängande koppel går så här galant. Java går med husse och Arras med matte Jessica.



Här möts Ceasar och Arras. Ceasars matte Catharina jobbar på bra med sin pigga Ceasar. När de började på kursen hade hunden stryp på sig de hade fått det rådet av en annan instruktör men här jobbar de i selen så bra. Ceasar är drygt sju månader och en pigg och glad hund nu. Det löser inga problem med en "dragig" hund med stryp det förvärrar ofta istället då hunden vill iväg från obehaget. Gå på en bra kurs där ni lär er gå i koppel istället, det tar tid för hundar att lära sig gå med löst hängande koppel men ge inte upp!



Här är iallafallen tuff sommarbrud, vi fikade hemma hos Tessan. Ester och Alice busade allt de orkade tillsammans med Acke och Primo. .

Kommentarer
Postat av: kicki fohlin-svensson

Kul ni har! och så bra beskrivet om koppelträning. Skönt att det finns många instruktörer som inser att positiva metoder fungerar och att stryp är något som vi inte behöver!

Utan precis som du säger: Lär hunden att gå i koppel istället!

Tack Anita för att dina kurshundar slipper få skador av stryp...

KRAAAAAM Kicki din kollega

2009-05-26 @ 10:54:35
URL: http://www.rexago.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0