Tävlingslydnad, och valpträning




I söndags var jag och Helen i Emmaboda för lite tävlingsträning för Leif Hedberg, enman med outsinlig erfarenhet. Vi tränade på extern belöning.  Här är Karin med sin Kajsa som tränar.





Helen med sin Spice i utgångspostition.




Här är Leif i full färd med att instruera mig inför fortsatt träning.

Det var en givande eftermiddag, vi var nio ekipage där som fick inspiration till fortsatt träning.

Måndag kväll var det så dags för valp fortsättning och vi börjar på skvallerträningen. Det är en superhärlig grupp och nästa måndag ska jag inte glömma kameran så ni får se trevliga ekipage som jobbar på så bra!
Igår förmiddag mötes Git och Håkan och  jag i skogen för lite spår, en härlig förmiddag och allt gick bra

Igår kväll var det dags för tävlingsgruppen den andra delen av deltagarna kör i kväll. Vi gick igenom programmet med belöning mellan momenten. De fick se sig på film efter momenten.  Nästa gång är det liten tävling, det har redan gått tio veckor, det är inte klokt!

Idag skulle jag ut och träna med mina juveler Alice, lagotton skötte sig bra förutom att hon ville till de andra hundarna på plan, hon börjar tycka att livet är kul  så det känns roligt. Ester min hoffe och jag kom inte överens idag, vi gick en promenad istället. Vilken kass hundtränare jag måste vara! Hon vill INTE idag så det får bli vila istället. Senare kräktes hon så hon mådde nog inte så bra. Vila idag och komma igen imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0