Berikning med Linda Atmer hos Fiestad hundklubb

I lördags var jag på en toppendag, vi hade en heldag om berikning. Det är ju alltid kul med repetitioner och ny kunskap. Dessutom få så bra tips till hur vi lägger in det i kurserna. Jag är verkligen helnöjd med dagen. Om ni får möjlighet att gå en sådan här kurs så passa på.
Annars så löper kurserna på, jag har förmånden att ha fullt upp med valpar i alla åldrar just nu. Både valpkurser och valpfortsättning.
Snart så kommer kurser i hundvett och etikett också, start den 12 januari för er som känner att det behövs lite mer för att vardagen ska bli i samarbete och trivsel.
En spårhelg och så småningom kommer en sökkurs för aktivering också ut.
Specialsöket nästa helg ser jag också fram emot.

Själv leker jag mycket med mina hundar och spårar både hårda spår och i skogen. Ester min hovowarttik har hur mycket energi som helst just nu, hon är drygt 15 månader.
Alice min lagottoflicka är ju lite äldre och hon var med mig igår när vi jobbade. Hon har börjat leka så det står härliga till och till de hårda spåren gallopperar hon fram mot.
Ikväll är det dags för valparna i Kisa, hoppas på att vi klarar oss utan regn ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0