Etologikurs på Öland

Vi hade en superbra helg på Öland. Sista helgen, det känns sorgligt! Utbildningen har varit så bra och jag har lärt mig mycket nytt. Nu i helgen hade vi Tobias Gustavsson och Jessica Åberg och blev drillade i spår, ffa. asfaltspår och så lekte vi med våra hundar. I leklen får vi allt, vi har kul, vi blir en resurs startar och börjar, leker nära och kastar iväg och hunden kommer igen och fortsätter leka. Gruppen fick att träna på att "läsa" hund i olika övningar också jättenyttigt.
Rädsla och aggression och social osäkerhet även social självsäkerhet gicks igenom. Helt toppen!
Nu ska jag ut och spåra och leka med mina hundar, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0