Rally lydnad, valpkurs och hund i vardagen


Här står vi tre Marie, Lena och Jag och tittar på rallyekipage som går banan. Det går framåt med raketfart. Vi är så få i gruppen att det inte blir så lång väntan heller. Nu är det bara tre gånger kvar, men fortsättningskursen kommer i november.

Kurserna rullar på. Vi hade valpkurs igår och oj vad alla valpar är söta. Det var lite rörigt men redde ut sig bra.
På mina valpkurser har vi lössläpp en kort stund innan kursen börjar ordentligt så valparna får springa runt och hälsa.

Först provade vi olika godis och valpägarna fick gissa vad valpen skulle välja, en del gissade rätt och en del missade lite. Pannkaka var en otippad favorit hos några.

Därefter tränade vi på följsamhet, vi vill ju att valparn ska välja att följa oss både med koppel och så småningom utan. 

 Lite fika och raspresentationer som för övrigt gick lysande så var klockan redan 20.00 och dags för avslut på dagens kurs.
Läxan till nästa gång är att fortsätta med följsamhetsövningarna och börja med inkallningsövningen.
Det är så roligt att få följa era valpar det tycker både Git och jag!!

Ikväll är det så dags för hund i vardagen och vi ska träffas i Trädgårdsföreningen. Det är ju både nyttigt och kul med andra miljöer och kolla av om signalorden verkligen betyder samma sak överallt.

Vill du gå på kurs och ha kul med din hund? Kolla in min hemsida www.anitahundsport.se . I Fritt Följ och hos mig har vi en ny instruktör på gång. Så snart kan vi utöka kursutbudet ytterligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0