Äntligen går januari mot sitt slut.

Höjdpunkterna är Kristoffers födelsedag. Kurs för Fanny Gott i shajping och tävlingslydnad som var i helgen.
Alice är parad och kurserna är i full gång.
Helgkursen med Fanny Gott var jättebra och jag fick till mig många bra tips och råd och så lite skäll förstås.
Man behöver någon på sig ibland för att komma framåt i sin egen träning, eller hur!
Det var några kära återseende på kursen och det är så kul att få träffa hundmänniskor som man inte träffar så ofta.
Nu rullar samträningarna på måndagarna på , alla är välkomna för träning av sin hund eller bara lite hundprat oss emellan. Kaffepannan är på ch träningsplan upplyst.
Tisdagsgruppen är en helt underbar grupp, det pratas mycket och alla vill framåt i sin träning så det är ett ambitiöst gäng. Git hjälper mig så vi jobbar på. Det är skönt med små grupper där vi hinner med alla och kan hjälpa dem på den nivån de själva är. Nu på tisdag ska läxan kollas och vi fortsätter framåt.

Två onsdagar i januari har vi varit på ett ridhus och jag har haft förmånen att få träffa glada "labbar" och andra hundar där vi har jobbat med kontakt, inkallning och mycket mer. Tack Marie för att jag fick komma till er, det var roligt. Gå gärna in på  http://www.canistreat.se/ och titta.
Lördagar är full med tävlingslydnadsgruppen där vi tränar på, Hallå alla som saknas vi tränar nu! Lördag eftermiddag är det valp fortsättning, jag fick hjälp av en vikarie i lördags, varmt tack, men nu ska vi jobba på.

På torsdag börjar en hund i vardagen, i Fritt Följs regi . Det är alltid roligt med nya grupper så det ser jag fram emot.
Nehej nu ska jag träna "burleken", vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej Anita.

Läser i din blogg om samträningen på måndagar, var är den? Är det den som är i Fritt följs regi, läste något om samträning där på ortsgruppen, är det den?

Skulle nog passa mig och Jambo. Har inga tävlingsambitioner på grund av egen sjukdom, men Jambo behöver tränas att vara bland andra hundar och lite lydnadsträning är ju aldrig fel.

/Anki

2010-01-26 @ 13:31:05
URL: http://www.123minsida.se/Tappas-Jambo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0